תמיד יש אזהרות מסע לקשמיר. לפי הדיווחים שקיבלנו ולכל מי שתהה קשמיר בשנים האחרונות בטוחה יחסית ורבים מהמטיילים הישראליים מבקרים בה בתדירות גבוהה, למרות אזהרות המסע.

אין שום בעיה להגיע לקשמיר ולחקור אותה. לא כתיירים ולא כישראלים. אתם תפגשו בקשמיר מקומיים שרק מחכים לתיירים, אנשים שיעשו כל מה שהם יכולים למענכם. הדבר הראשון שתשמעו כשתרדו מהג׳יפ זה ״welcome to Kashmir” ו- “thank you for visiting here”.

אז איך מגיעים?

מכל מקום בו אתם נמצאים- דלהי, דרהמסלה, מנאלי. – אתם צריכים לעבור בג׳אמו לפני. מג׳אמו לוקחים ג׳יפ משותף בעלות של כ800 רופי. הנסיעה אורכת כחמש / שש שעות.
ואז מגיעים לסרינגר. מומלץ לסגור מראש על מקום כי ברגע שתגיעו יקפצו עליכם אנשים עם הצעות – לפעמים טובות ולפעמים מפוקפקות.


אטרקציות בקשמיר

סרינגר

דאל לייק הוא האטרקציה המרכזית. ניתן לישון בהאוס בואט או בגסטהאוס. כך או כך מומלץ לקחת שיקרה (סירה קטנה) לחצי יום ולשוטט איתה במרחבי האגם.
Pari mahal- נקודת נוף מטורפת על העיר וכל סביבותיה. מומלץ להגיע או בזריחה או בשקיעה. תשאירו לכם זמן לשוטט בגנים ולהתפעל מהנוף. מונית הלוך חזור אמורה לעלות 400-800 רופי.


נאראנג

כפר שליו ליד סרינגר. הנסיעה אליו מתבצעת בגיפים משותפים וסה״כ עולה כ250 רופי. ישנים שם בהום סטיי אמיתי עם המשפחה על הרצפה. חויה מיוחדת. הום סטיי אמור לעלות כ-200-300 רופי לזוג. משם מומלץ לעשות את הטרק לגנגבאל לייק- טרק בן יומיים בו ישנים בלילה במחנה על האגם. יבשלו לכם אוכל וידוגו לכם דגים. חוויה מדהימה.
טרק של יומיים יעלה בין 1000-2000 לאדם תלוי בגודל הקבוצה.


כפר הארו

שלוש שעות נסיעה מסרינגר. גיפים משותפים. מחכה לכם גולת הכותרת של קשמיר. מרחבים מדהימים ונופים משוגעים. מקום להירגע ולנשום את הטבע. מומלץ ללון ברוחלה גסטהאוס אך זה לא באמת משנה- יפתחו בפניכם כל בית עם חיוך ואהבה אמיתיים. גם משם ניתן לצאת לטרקים (יש שם 28 אגמים בגבהים) בהם ידאגו לכם להכול.


לסיכום: קשמיר היא חוויה מדהימה. אחג מהמקומות היפים ביותר בהודו ושונה מכל מה שחוויתם עד כה ואוליי עם ממה שתחוו בהמשך הטיול שלכם.

כתיבת תגובה

סל קניות

התחברות